marți, 18 iunie 2013

Fan Dan Brown

Oficial am devenit fan Dan Brown. Tarziu, dar mai bine acum decat niciodata. Si sunt super extra mega incantata !
Pana acum doua saptamani stiam doar ca a scris o serie de best-sell-uri, din care doua au fost ecranizate: "Codul lui DaVinci" si "Ingeri si Demoni". Filmele au fost foarte bune, iar Tom Hanks a fost o alegere geniala pentru rolul profesorului Robert Langdon.
Am ales sa nu citesc cele doua volume deoarece filmele au punctat foarte bine fiecare aspect descris de catre Brown si marturisesc cu sinceritate ca nu imi place sa citesc cartea dupa ce am vazut filmul. Nu mai are acelasi farmec daca stiu deja despre ce este vorba. 
Insa, printr-o imprejurare fericita am ajuns sa citesc "Deception Point" ("Conspiratia" conform traducerii in lb. romana) care m-a captivat complet.

Nu m-am impacat niciodata cu autorii moderni, mereu preferand sa aleg ceva clasic. Iar in ceea ce il priveste pe Dan Brown am fost uimita cand am ajuns sa il compar cu Zevaco. Fara descrieri inutile, fara sa ne povesteasca cate frunze erau in copacul din fata cladirii galbene care la randul ei era in fata unei alte cladiri maro... :) Fara dialoguri inutile care doar umplu spatiul sau personaje fara contur psihologic.
Mi-a placut in mod special ca pe langa actiunea care te tine cu sufletul la gura, romanele sale sunt si adevarate documentare. Nu stiu ce surse are, dar informatiile cuprinse in aceste pagini nu sunt la indemana oricui. Cand si cat de mult trebuie sa ma uit la Discovery ca sa aflu ca se pot face gloante din gheata sau nisip de exemplu? Si nici nu indraznesc sa intru in detalii in ceea ce priveste suita de organizatii secrete si multe altele.
"Deception Point/ Conspiratia" ne prezinta intr-un ritm alert jocuri politice la cel mai inalt nivel, de ce sunt capabili oamenii pentru a obtine puterea suprema intr-un stat si ce se intampla atunci cand ambitia nu mai are margini si calca in picioare pasiunea pentru stiinta si cunoastere.

Acelasi ritm se pastreaza si in "Fortareata Digitala". Ambitii impletite cu orgolii imense pe fondul unei iubiri nemarturisite care conduc la crima si atentate la intimitatea virtuala a populatiei de pe intreaga planeta.
Le-am citit pe amandoua in varianta online, dar cu siguranta ca le voi achizitiona si in varianta tiparita pentru colectia personala.
Acum urmeaza "Simbolul pierdut" si "Inferno". Abea astept !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu